Russian TV Ban in Ukraine

From Censorpedia
Jump to: navigation, search



Artist:

Year: 2014

Date of Action: March 11, 2014

Region: Europe

Location: Ukraine

Subject: Political/Economic/Social Opinion

Medium: Television

Confronting Bodies: The National Television and Radio Broadcasting Council of Ukraine

Description of Artwork: Russian TV channels Vesti, Russia 24, Channel One (worldwide transmission), RTR ‘Planeta’, and NTV-World.

The Incident: The Organization for Security and Co-operation in Europe (OSCE) has criticized Kiev’s “repressive” move to shut down the broadcasting of Russian TV channels after the media watchdog reported over 50% of providers have already fulfilled the order allegedly aimed at “ensuring national security and sovereignty.”

“As of 11:00 GMT, March 11th, 50 percent of providers throughout Ukraine have disabled broadcasting of foreign channels,” others are preparing to follow, the National Television and Radio Broadcasting Council of Ukraine, said on its website. (http://rt.com/news/russian-tv-suspended-ukraine-242/)

Results of Incident: Many people are upset at the politicized action, especially because a great portion of the Ukrainian population are native Russian speakers.

Source: http://voiceofrussia.com/2014_03_27/Russian-TV-ban-is-step-for-political-censorship-in-Ukraine-Foreign-Ministrys-commissioner-5231/